
DIGITĀLĀS PRASMES
Sākot ar 27. janvāri Salaspils novada pašvaldības iedzīvotāji var pieteikties bezmaksas mācībām projektā “Sabiedrības digitālo prasmju attīstība”
Salaspils novada pašvaldība, sadarbojoties ar Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministriju (VARAM), projekta “Sabiedrības digitālo prasmju attīstība” ietvaros, ir uzsākusi digitālo prasmju izglītības programmu iedzīvotājiem, lai attīstītu iedzīvotāju digitālās pašapkalpošanās prasmes un kompetences. Katram izglītības programmas dalībniekam, balstoties uz pašnovērtējuma zināšanu testu, tiks rekomendēts piemērotākais izglītības programmas līmenis un apguves veids.
Apmācības tiks organizētas trīs līmeņos, nodrošinot katram iedzīvotājam iespēju apgūt viņa prasmju līmenim atbilstošāko izglītības programmas līmeni:
- Pamata digitālās prasmes – iekļauj pamazināšanas par datoru un viedtālruni, interneta un e-pasta lietošanu, kā arī drošības pamatus – pirmais līmenis.
- Pamata digitālās pašapkalpošanās prasmes – koncentrējas uz failu pārvaldību, kritisko domāšanu, medijpratību un internetbankas lietošanu, autorizāciju un elektronisko identifikāciju – otrais līmenis.
- Vidējā līmeņa digitālās pašapkalpošanās prasmes – iekļauj zināšanas par e-parakstu, e-pakalpojumiem, e-veselību, elektronisko deklarēšanos sistēmu, pirkumiem internetā un datu aizsardzību – 3.līmenis.
Izglītības programmu būs iespējams apgūt trīs dažādos veidos – klātienē, attālināti ar pasniedzēju vai pašmācības ceļā. Par veiksmīgi apgūtu izglītības programmas līmeni, iedzīvotāji saņems digitālu apliecību. Mācības iedzīvotajiem būs pieejamas bez maksas un tiks īstenotas līdz 2026. gada februārim. Katrs iedzīvotājs var mācīties vienu reizi vienā līmeņa programmā. Katras mācību programmas ilgums ir 8 akadēmiskās stundas (1 akadēmiskā stunda – 45 minūtes), mācības vienam līmenim tiks organizētas divās dienās:
- līmenim – pamata digitālās prasmes – nodarbības notiks klātienē no rītiem
plkst.10.00-13.00 (ar pauzi) Salaspils novada bibliotēkā. Nodarbības sāksies februārī, datumi tiks precizēti. - līmenim – pamata digitālās pašapkalpošanās prasmes – nodarbības notiks
klātienē un/vai attālināti Zoom vai MS Team vidē vakaros divas reizes no plkst.18.00-21.00 Nodarbības sāksies februārī, datumi tiks precizēti. - līmenim – vidējā līmeņa digitālās pašapkalpošanās prasmes – nodarbības notiks
attālināti Zoom vai MS Team vidē vakaros vai pēcpusdienā plkst. 15.00-18.00 divas reizes no plkst.18.00-21.00 Nodarbības sāksies februārī, datumi tiks precizēti.
Salaspils novada pašvaldība aicina ikvienu interesentu pieteikties mācībām, lai iegūtu svarīgas zināšanas digitālajā vidē. Lai pieteiktos mācībām, aicinām sazināties ar pašvaldības koordinatorēm: Sandru Cīruli, e-pasts Sandra.Cirule@salaspils.lv, tel.nr. 26572195 vai Litu Veidi-Šķesteri, e-pasts Lita.Veide-Skestere@salaspils.lv, tel.nr. 67981016 vai elektroniski reģistrējoties https://ej.uz/97cf
Pamata un vidējā līmeņa lietotāji var pieteikties mācībām, patstāvīgi aizpildot pašnovērtējuma zināšanu testu: https://stars.gov.lv/pasnovertejuma-zinasanu-tests
Plašāka informācija par projektu pieejama: https://stars.gov.lv/digitalas-pamatprasmes-varam
Skan stīgas Madonā
Ar mērķi dot iespēju vijoles, alta un čella spēles izglītojamajiem gūt profesionālo izaugsmi un konkursu praksi, Vidzemes jauno talantu atbalsta fonds sadarbībā ar Jāņa Norviļa Madonas Mūzikas skolu 2025. gada 8. martā rīkoja IV Vidzemes reģiona mūzikas skolu stīgu instrumentu spēles konkursu.
Šogad konkurss pulcēja pussimtu dalībnieku no 15 mūzikas skolām. Konkursanti bija sadalīti 4 vecuma grupās.
Ceļš uz uzvaru
Noslēdzies Rīgas bērnu un jauniešu centra “Auseklis” rīkotais konkurss “Mocīša
darbnīca 19” , kura tēma šogad bija “Mocīša četri gadalaiki”.
Konkursa mērķis ir popularizēt STEM jomas nozīmi arī vizuālajā un vizuāli
plastiskajā mākslā, veicināt interesi par mototehniku, dažādiem motocikliem, moto
sacensībām, atraisīt zinātkāri, radošumu, sadarbību, pilnveidot dalībnieku
māksliniecisko izaugsmi, piedaloties konkursā.
Konkursa uzdevumi: rosināt dalībnieku fantāziju par “mocīša dzīvi” brīvi izvēlētajā
gadalaikā.
Šogad konkursā kopumā tika iesniegti 204 darbi, vizuālajā mākslā 147 darbi un 57
darbi vizuāli plastiskajā mākslā. Konkursa dalībniekus sagatavoja 61 skolotājs no 33
izglītības iestādēm.
Darbu ar zīmīgu nosaukumu “Ceļš uz uzvaru” konkursam iesniedza Salaspils Mūzikas un mākslas skolas audzēknis Arsēnijs Šaškovs, un tiešām darbs tā autoram atnesa laurus – iegūta 1. vieta vizuāli plastiskajā mākslā, savukārt 2. vieta piešķirta Rūdolfa Grīnmaņa darbam “Mans jaunais ūdens motocikls”. Konkursa darbi sagatavoti skolotājas Ivetas Aigares vadībā.
Annas divi instrumenti
Klavierspēli mūzikas skolā apgūst visu mūzikas instrumentu spēles audzēkņi, daudzi to dara ar lielu interesi un centību, un viena no viņiem ir Anna Grantiņa.
Annas pamatinstruments ir ģitāra, taču arī klavierspēle viņai šķiet aizraujoša, un, pievienojot darbu un uzcītību, gadu no gada spēles meistarība aug un prasmes pilnveidojas. Patīkami, kad to apliecina arī žūrijas vērtējums – šogad iegūta 3. vieta Jāzepa Mediņa Rīgas Mūzikas vidusskolas rīkotajā I Latvijas mūzikas skolu un mūzikas vidusskolu konkursā vispārējās klavierēs “Melns un balts”.
Koncertējam PII “Daugaviņa”
26. februārī Salaspils Mūzikas un mākslas skolas jaunāko klašu audzēkņi ciemojās un koncertēja PII “Daugaviņa”. Mazajiem klausītājiem sniedzām nelielu koncertu, demonstrējot mūzikas instrumentus, kuru spēli var apgūt mūsu skolā. Tikšanās izvērtās ļoti jauka – spēlētāji muzicēja ar lielu atbildību un klausītāji bija uzmanīgi, aktīvi un ieinteresēti. Esam priecīgi par skaisto sadarbību!
Solfedžo konkurss
24. februārī Salaspils Mūzikas un mākslas skolā notika Solfedžo konkurss 3. klasēm. Konkursā piedalījās visas trīs solfedžo grupas – katrā no 6 līdz 9 audzēkņiem, un katra grupa veidoja savu komandu. Komandām bija iespēja izdomāt savu komandas nosaukumu, tāpēc konkursā piedalījās “Mūzikas lāči”, “6 intervāli” un “Oktāva”. Konkurss tika veidots 2 daļās – 1. daļa bija Kahoot tests, un 2. daļa bija praktiskā – dziedāšana, ritmizēšana un klausīšanās. Lai varētu pārbaudīt arī dalībnieku radošumu, fināla uzdevums bija dziedāt latviešu tautasdziesmu, izmantojot skanošos žestus vai ritma instrumentus. Visas komandas bija labi sagatavojušās un parādīja labas mūzikas teorijas zināšanas, kā arī muzicēšanas prasmes.
Pēc visiem uzdevumiem uzvaras laurus plūca komanda “6 intervāli” un viņu skolotājs Dāvids Krists Balodis. Apsveicam!
Paldies visiem dalībniekiem par uzdrīkstēšanos un drosmi piedalīties šajā neparastajā piedzīvojumā! Mēs kopā parādījām, ka solfedžo nav tikai “tas garlaicīgais priekšmets mūzikas skolā”, bet tas ir kas daudz vairāk. Redzēt, kā audzēkņi ar entuziasmu un lielu prieku veic dažādus mūzikas teorijas uzdevumus, sacenšas savā starpā, kurš precīzāk nodziedās gammu vai izpildīs ritma piemēru, tas parāda to, ka bērniem patīk solfedžo, un, ka mūzikas teorija var būt tikpat aizraujoša kā instrumentspēle!
Skolotāja Katrīna Marta Stoka